MARK MURU Kümned ja sajad surematud müüdid

Copy
KAPOTI ALL. Värskelt sõidust tulnud elektriauto Skoda Enyaq iv80 talvine kapotialune. "Sinise korgi taga ülal paremal on see kurja juur, mis möödunud nädalal üleriikliku paanika vallandas," ütleb Mark Muru.
KAPOTI ALL. Värskelt sõidust tulnud elektriauto Skoda Enyaq iv80 talvine kapotialune. "Sinise korgi taga ülal paremal on see kurja juur, mis möödunud nädalal üleriikliku paanika vallandas," ütleb Mark Muru. Foto: Erakogu

"Kummalisel kombel teavad elektriautode mõttetusest ja hädadest kõige rohkem jutustada need, kel endal sellist pole ja kes pole isegi söandanud autokauplusest endale mõnda sellist proovisõiduks küsida," kirjutab elektriauto omanik Mark Muru.

Uue aasta esimese nädala kesknädalal vallandus sotsiaalmeedia vestlustest alguse saanud ja ajakirjanduse poolt kahetsusväärsel kombel võimendatudki käramislaine, nagu oleks pakane halvanud elektriautod ning kümned ja sajad elektriautode omanikud olla nüüd püstihädas.

Ehk oleks see võimendus olemata jäänud, kui ajakirjanikud oleks mallanud mõned tunnid oodata ja lugenud sama postituse autori hiljem kirjutatut, et kümne kuu vanusel elektriautol vahetati esinduses garantii korras välja 12V käivitusaku. Jah, just nimelt – käivitusaku! Nii nagu ükskõik millisel bensiini- või diiselmootoriga autol on ka elektriajamiga autol lisaks sõitmiseks tarvitatavale kõrgepingeakule ka 12V käivitusaku, tavaline pliiaku, millelt töötavad kõik selle auto tavalised tuled ja viled, klaasipühkijad ning kahjuks ka kõik ohutus- ja juhiabisüsteemid.

Tagasi üles