Õnnesoovid Kuressaare turismiinfokeskus 30!

Reti Meema
, Saarte Hääle suvereporter
Copy
Kati Aus.
Kati Aus. Foto: Gert Lutter

Hljuti tähistas raekojas pesitsev Kuressaare turismiinfokeskus oma 30. sünnipäeva. Aastakümnete jooksul on sellest kenast lahkete töötajatega asutusest tulusat nõu saanud turiste lausa mitmekümne Saaremaa jagu.

Lähemalt räägib turismist ja oma tööst keskuse üks kauasemaid töötajaid, turismiinfo spetsialist Kati Aus, kes on ametis olnud juba 26 aastat.

Kas ja kuidas on turism nende aastate jooksul muutunud?

Turism ja Kuressaare võimalused on ajas palju muutunud. Näiteks kui mina 1998. aastal turismiinfokeskusse tööle tulin, oli Saaremaal majutuskohti pisut alla neljakümne, praegu on see number pigem neljasaja ligi ja ehk rohkemgi.

Tänasel päeval ei paku majutust mitte üksi hotellid, spaad, eraettevõtjad ja talud, lisandunud on ju eraisikute poolt väljaüüritavad korterid.

Kui palju turistid infopunkti külastavad ja kui hästi teid üles leitakse?

Meie infopunkt on ideaalses asupaigas. Siit on lihtne suunata inimesi edasi neile huvi pakkuvatesse kohtadesse, kõik jääb jalutuskäigu kaugusele. Samas saame ka ise silma peal hoida linna keskplatsil toimuval.

Mis puutub külastajate arvu, siis see on ajas päris palju muutunud. Esimestel aastakümnetel käis kindlasti rohkem inimesi. Praeguseks on kõik oluline info veebis üleval ja inimestel on seda ehk mugavam kasutada. Nüüd on meie üks olulisimaid tööülesandeid seda veebis olevat infot pidevalt värskendada.

Meie statistika pärineb 1996. aastast. Selle aja jooksul on meid külastanud ca 350 000 turisti. Kõige suurem külastatavus oli 2006. aastal, mil infopunktis käis 20 000 inimest. Lihtsalt huvitava faktina võib välja tuua selle, et sama aasta suvel taasavati Muhus Koguvas Juhan Smuuli monument.

Viimastel aastatel on külastajate arv olnud pigem 3000 kanti.

Kes on turismiinfokeskuse peamine külastaja?

Võib tunduda üllatav, aga meie peamine turist on ikkagi eestlane. Välismaalastest domineerivad soomlased, lätlased ja sakslased. Asiaatide osakaal on meil väga marginaalne.

Millised on turismiinfokeskuse populaarseimad tooted läbi aastate?

Kõige populaarsem on olnud ja on Saaremaa ja Kuressaare kaardid. Meenetest lähevad kõige paremini Saaremaa vaadetega postkaardid.

Mida turistid peamiselt küsivad ja otsivad?

Paljud turistid on siia tulnud ilma ettevalmistuseta ehk neil pole õrna aimugi, kus asub näiteks Kuressaare linnus. See tähendab, et meil on suur vastutus, milliseid vaatamisväärsusi neile pakkuda.

Peamise muutusena tunnetame seda, et inimesed soovivad üha rohkem looduses olla, sellest tulenevalt küsitakse erinevate matkaradade ja looduses viibimise võimaluste kohta jne.

Missuguseid toiduelamusi otsitakse ja mida teie soovitate?

Turistid soovivad saada kohalikku toiduelamust. Seda on meil Kuressaares kahjuks vähe pakkuda. Palju soovitame näiteks kuursaali kalarestorani Ku-Kuu. Nendele, kes on siin pikemalt ja omavad transporti, soovitame Lümanda söögimaja, mille menüüs on jätkuvalt populaarne tuhlis.

Milliseid teenuseid veel pakute?

Turismiinfopunkt korraldab igal laupäeval tasuta giidituure. Kui varemalt oleme neid mitmes keeles pakkunud, siis praegu teeme neid eesti ja inglise keeles, mille järele on suurem nõudmine. Väga sooja vastuvõtu osaliseks on saanud giidituurid kohalikuga, mis näitavad Kuressaaret ehk ootamatu nurga alt.

Aga turistide peamised murekohad?

Viimati oldi pisut pahased, et Triigi sadamas pole praamil bussi vastas. Paljud probleemid ongi eelkõige kehvast ühistranspordist tulenevad. Teatud kohtadesse ei saa üldse ühistranspordiga, näiteks Muhu muuseumisse. Õnneks on ka meil võimalus kasutada rendiautoteenust. Pisut on olukorda lihtsustanud ka nõudepõhise transpordi tulek, näiteks Sõrve säärde.

Mis on teid nii kaua samas töökohas hoidnud?

Ilmselt just turistid, kes pidevalt vahetuvad, annavad uut energiat, ja loomulikult ka toredad koostööpartnerid ning vahelduvad tööülesanded.

Kas teil on soovitusi ka koostööpartneritele?

Palume kõiki väiksemaid kultuuri- ja muude ürituste korraldajaid jagada ka meile infot oma toredatest sündmustest. Jagame neid tursitidele hea meelega! Kahjuks aga jõuab info mõnest üritusest meieni alles pärast nende toimumist.

Mis on teie enda lemmikud Saaremaal?

Minu süda kuulub Lääne-Saaremaale, lemmikud on Vilsandi rahvuspark ja Sõrve poolsaar.

Nii turismivaldkonna kui kogu maakonna turundajad

Tänases Saaremaa valla turismi- ja turundusteenistuses ehk Visit Saaremaa tiimis töötab viis toimekat naist, kellel on väga palju erinevaid tegemisi. Meie ülesandeks on korrastada ja täita infoga riiklikku turismiinfo lehte Visitestonia.com/puhkaeestis.ee, jagada turismiinfot, aidata ja nõustada turismiinfokeskuse poole pöörduvaid inimesi ning ettevõtteid, anda soovitusi ja leida lahendusi.

Me oleme nii turismivaldkonna kui kogu maakonna turundajad, teeme palju erinevaid asju nii digikanalites, sotsiaalmeedias, trükimeedias, televisioonis kui ka turismimessidel. Korraldame pressireise ja võtame vastu Saaremaale saabuvaid külalisi.

Loome ja toodame erinevaid turundusmaterjale, sisustame Visitsaaremaa.ee kodulehte ja saadame uudiskirju. Tegeleme uute projektide/ürituste algatamisega ning aitame võimalusel kaasa nende korraldamisele ja turundamisele. Lisaks tegeleme erinevate uuringute, statistika ja andmebaasidega.

Töös on ka kestlikkuse teemad, osalemine erinevates projektides ja programmides, koolituste korraldamine turismiettevõtjatele.

Oleme tihedas koostöös suurema osa vallavalitsuse osakondadega, EAS-i turismiosakonnaga, DMO (sihtkoha juhtimise organisatsioon) partneritega ning erinevate organisatsioonide ja ettevõtetega.

Selle aasta suur väljakutse on meil uue veebilehe ülesehitamine, mis peab aasta lõpuks tehtud saama.

Visit Saaremaa osakonnajuhataja

Anu Lomp

Tagasi üles