/nginx/o/2021/04/28/13751350t1hef44.jpg)
E-kaubandus hõivab üha suuremat turuosa, mistõttu tuleks seniste protsesside tõhusus üle vaadata. Lõppude lõpuks püüab iga ettevõte saavutada klientide maksimaalset rahulolu ja pidevat kasvu. Seetõttu märkavad innovaatiliste tehnoloogiate ajastul üha enam ettevõtjaid, et üks tulusamaid investeeringuid on nutika logistika või kogenud logistikapartnerite kasutamine. See ei võimalda ainult kasvatada tellimuste arvu ja muuta laohaldus tõhusamaks, vaid ka täielikult automatiseerida aeganõudvaid toiminguid. Kuidas siis aitab nutikas logistika tänapäeval e-kaubandusele kaasa ja miks nähakse automatiseeritud protsesse e-kaubanduse tulevikuna?
Suurenenud tarnekogused ja korduvad vead
E-kaubanduse ettevõtete arv kasvab pidevalt, mis suurendab ka tarnitavaid koguseid. Tõhususe tagamiseks peab iga ettevõte veenduma, et kaup tarnitakse klientidele õigeaegselt, seega on ülitähtis tagada sujuv tarneahel. Pandeemiaperiood on veelgi esile toonud raskusi ja väljakutseid, millega mõned ettevõtted silmitsi seisavad. Üheks selliseks murekohtaks on probleemid tellimuste ja laohaldusega. Nende murede kiirelt lahendamata jätmine võib kaotada püsikliente. Just sellepärast (ehkki see pole ainus põhjus) pööravad nii uued kui ka vanad tegijad e-kaubanduses aina rohkem tähelepanu tarneahela juhtimisele. Nutikas logistika mängib kaubanduses tunduvalt suuremat rolli kui võiks arvata.
Rutiinsete protsesside automatiseerimine säästab aega
Kõrgtehnoloogilised lahendused ja tehisintellekti mõju jõuavad üha enam erinevatesse valdkondadesse. Ettevõtete pidevalt kasvavad vajadused, samuti soov vähendada kulusid ja säästa aega, julgustavad ettevõtteid alustama logistika digitaliseerimisega. Protsesside digitaliseerimine aitab optimeerida nii aega kui ka kulusid ning võimaldab jälgida varude taset. Reaalajas nähtavad kaubakogused võimaldavad varusid õigeaegselt täiendada, nii et lõpuks aitab see vältida ebameeldivaid olukordi, kus kliendid peaksid ootama.
Logistikas aitavad nutikad lahendused tõhusalt toime tulla aega ja teatud teadmisi nõudvate toimingutega nagu marsruutimine, kütusekulu arvutamine, arvete ja muude dokumentide koostamine. Nende protsesside automatiseerimine võib muuta igapäevase töö lihtsamaks, säästa aega ja vältida inimlike eksimustega seotud vigu. Loomulikult saavutatakse maksimaalne efektiivsus ja eelised, kui logistika digitaliseerimine ja automatiseerimine toimivad koos. Sellepärast otsustab üha enam ettevõtteid selle sammu teha ning need teenused väljast sisse osta ja oma logistikapartnereid usaldada. Nii saab ettevõte jagada vastutust oma ala professionaalidega ja keskenduda rohkem teistele olulistele ettevõtluse arendamise protsessidele.
Parem klienditeeninduse kvaliteet
E-kaubandus on peamiselt keskendunud kiirusele ja mugavusele, võimele teenida kliente kodust lahkumata. Seega on lihtne mõista, et igapäevaste protsesside automatiseerimine aitab parandada ka klienditeenindust. Tellimuse kättesaamisel koostatakse arved automaatselt – spetsiaalse tellimuste haldamise süsteemi abil. Need digitaalsed tööriistad aitavad vältida levinud vigu, näiteks aadressiga või kliendi isikuandmetega eksimist, arvete kadumist või varude laost puudumist. Vähem vaeva tähendab paremat ja suuremat klienditeeninduse kiirust, mis omakorda viib rahulolevamate klientideni.
Nutikas laohaldus - veel üks eelis konkurentide ees
Laopinnad võivad olla suuremad kui mõned jalgpalliväljakud, seega pole üllatav, et nende haldamiseks on vaja konkreetseid vahendeid. Tehisintellekt leiab tänapäeval üha enam kasutust erinevates laohalduse protsessides, nii et sellistel logistikapartneritel on sageli konkurentsieelis teiste ettevõtete ees. Seega võib logistikapartneri valimine saada konkurentsieeliseks teiste ettevõtete ees. Mille poolest erineb nutikas laohaldus?
- Kõike jälgitakse reaalajas. Nutikas laohaldus võimaldab jälgida laojääki, tellida tooteid ja reageerida kiiresti muutuvale nõudlusele. Lihtsasti arusaadav lao visualiseerimine hõlbustab tulemuslikkuse analüüsi ja suurendab töö efektiivsust.
- Lihtsam toodete sortimine ja haldamine. Imporditud kaubad skaneeritakse spetsiaalsete skanneritega, sorteeritakse vastavalt vöötkoodidele ja sisestatakse süsteemi. Koodide käsitsi sisestamine võtab kaua aega ning see võib põhjustada ka palju levinud vigu.
- Tootmistähtaegade haldamine ja varude kontroll toimivad samal põhimõttel. Kaasaegne logistika töötab nutiseadmete, spetsiaalsete algoritmide ja tehisintellekti abil.
Logistikaprotsesside automatiseerimine kogub tänapäeval üha suuremat populaarsust. Ettevõtted keskenduvad laohaldusele ja muidugi transpordi jälgimisele. Pidevalt rakendust leidvad uued tehnoloogiad võimaldavad nüüd teekonda reaalajas jälgida, liiklushäireid prognoosida ja isegi kütusekulusid optimeerida. Ekspertide sõnul pole see veel kõik.
Logistikaprotsesside digitaliseerimine aitab kohaneda pidevalt muutuvate tingimustega, optimeerida kulusid, vältida vigu ja parandada töö efektiivsust. See ei ole oluline mitte ainult ettevõtte kasvu, vaid ka püsiklientide hoidmise jaoks. Lõpuks võidab ikkagi see, kes kohandub kõige paremini pidevalt muutuvate klientide vajadustega.